'Outer Edges' was hét nieuwe geluid van Noisia in 2016. Een project waar Regime betrokken was bij bijna alle aspecten van design, fotografie, videografie en willekeurige experimenten. Vrij vroeg in het project zijn we met Nik Roos en Walter Flapper rond de tafel gegaan om een manier te vinden om voor hun nieuwe live show een manier te vinden om de drie mannen van Noisia veel duidelijker zichtbaar te maken on-stage. Hiervoor hebben we een soort hoodies bedacht welke gevuld zijn met honderden ledlampen en gekoppeld worden met alle hardware van de show om een spectaculaire audiovisuele experience te maken. De hoodies zijn ontworpen door Elodie Laurent en de lichtshow van 'Outer Edges' door Manuel Rodrigues.
Voor het artwork hebben we een volle 4 maanden wezen schetsen en zijn uiteindelijk gevallen voor een concept dat Nik samen met Frederiek Bosch (een andere fantastische fotograaf van Noisia) heeft neergezet met ons: de drie koppen van Noisia die doorbreken in een soort onnoembare vloeistofbarrière die hun nieuwe muziek vertegenwoordigd. Uiteindelijk kozen we voor een zeer simpele typografische oplossing en hadden we een dijk van een cover.
Noisia's 'Outer Edges' album was their 2016 breakthrough project where Regime was involved in almost all aspects of design, photography, videography and general tinkering. The album encompasses the group's vision of music that is related to and inspired by their own drum 'n bass roots and acts for us as a very impressive reminder what these guys can do with music regardless of genre.
Very early on in the project we teamed up with Walter Flapper and Nik Roos to think of a way to make the live performance much more vibrant and we came up with these hoods that the Noisia guys would wear during the shows so they would become part of the light & video show themselves. The Noisia team then collaborated with Elodie Laurent to create these epic hoods where we found the perfect leds for.
Tijdens de beginfase van het 'Outer Edges' proces, was Rutger in de studio aan het experimenteren met refractografie, wat het Noisia team erg goed vond passen bij het thema van het album: een soort onbekende grens opzoeken. Deze beelden zijn uiteindelijk gekozen als singles van het album en als videografie gebruikt voor de live shows en online tracks op variërende platforms. Een fantastisch mega-project waarbij al onze talenten tegelijk nodig waren voor een geweldig resultaat.
In terms of artwork we were sketching for almost 4 months, not being able to nail the general concept until Nik together with Frederiek Bosch (another great Noisia photographer) came up with submerging them in this weird liquid. It representing their music as a kind of barrier that Noisia was almost penetrating with their faces. We then proceeded with finetuning all elements and tried to make the overall image as clean as possible.
During the initial stages of the project, Rutger was experimenting a lot with refraction techniques in our studio and these first tests actually became the official artwork for the album's singles and video content was created for the live shows and online uploads of the tracks. An epic assignment that used all our talents to great effect.